skip to Main Content
0744.135.444 Redactia@filedelumina.ro

Exercitii utile de yoga tibetană

 

Astazi va prezentam cinci exercitii tibetane stimuleaza circulatia libera a energiei prin chakre si alimenteaza nervii, organele si glandele din zonele respective. Exercitiile tonifica si intaresc grupele principale de muschi, realizand o conditie fizica foarte buna. Dupa ce va veti obisnui cu aceste exercitii, practicarea lor va la lua numai cinci-sase minute pe zi. Ele vor trebui repetate, pentru a se obtine cele mai bune rezultate, de douazeci si una de ori fiecare. La inceput, faceti fiecare exercitiu de zece sau douasprezece ori.

Nr.1

Stati drept, cu bratele intinse lateral. Degetele sunt lipite, palmele sunt intinse si cu fata in jos. Mentineti bratele in aceasta pozitie si faceti un cerc in sensul acelor de ceasornic. Daca ati intoarce capul spre dreapta, ati obtine sensul rotatiei; rotirea se face in jurul axei corpului. Repetati rotirea de douazeci si una de ori fara sa va opriti. Dupa ce ati terminat rotatiile, ramaneti cu picioarele lipite si cu mainile pe solduri. Inspirati profund, tragand aerul pe nari. Expirati pe gura cu buzele tuguiate ca pentru pronuntarea literei O. Repetati inspiratia si expirati, executand in total doua respiratii profunde, inainte de a trece la exercitiul tibetan nr.2

Nr.2

Asezati-va pe spate pe o saltea sau pe un covor, cu picioarele intinse perfect, cu gleznele atingandu-se una pe alta. Bratele stau pe langa corp, cu palmele lipite pe sol ; inspirati pe nas, ridicati picioarele la un unghi ceva mai mare de nouazeci de grade, ridicati capul, coborand barbia in piept . Totul se face dintr-o singura miscare continua. Degetele mari de la picioare sa fie orientate spre cer; spatele va ramane drept, pe sol. Expirati pe nas sau pe gura, revenin cu picioarele si apoi in pozitie initiala-intinse perfect pe sol. Repetati intreaga miscare de douazeci si una de ori, inspirand la ridicarea picioarelor si a capului, expirand la coborarea lor. Cand ati terminat, ridicati-va, lipiti picioarele si puneti manile pe solduri; respirati adanc de doua ori, inspirand aerul pe nari si expirandu-l pe gura, cu buzele tuguiate ca la pronuntarea literei O.

Nr.3

Ingenungheati; monturile degetelor de la picioare se tin contact cu solul. Distanta dintre genunchi trebuie sa fie cam de 10 cm. Plasati palmele la spatele coapselor, imediat dupa fese. Coloana sa fie dreapta, iar barbia in piept . Inspirati pe nas, arcuindu-va din talie. Lasati capul sa cada cat mai mult posibil, dar fara sa va deranjeze . Mainile va asigura sprijinul, pe masura ce va lasati pe spate. Expirati apoi pe nas sau pe gura, in timp ce reveniti la pozitia initiala. Repetati intreaga miscare de douazeci si una de ori, intr-un ritm constant si continuu. Cand ati terminat, ridicati-va, lipiti-va picioarele si puneti mainile pe solduri ; respirati adanc de doua ori, inspirand aerul pe nari si expirandu-l pe gura, cu buzele tuguiate ca la pronuntarea literei O.

Nr.4

Stati asezat, cu picioarele intinse in fata. Puneti palmele lipite pe sol, langa coapse. Pozitia manilor este foarte importanta, ele trebuie puse paralel cu coapsele. Puneti barbia in piept . Inspirand pe nas, ridicati coapsele odata cu indoirea genunchilor, lipind talpile pe sol si lasand capul sa cada liber in jos . Veti ajunge in pozitia in care trunchiul este paralel cu solul, iar mainile si picioarele sunt perpendiculare fata de sol. Expirati fie pe nas, fie pe gura in timp ce reveniti la pozitia initiala. Repetati miscarea de douazeci si una de ori, intr-un ritm cnstant si continuu. Nu permiteti alunecarea picioarelor. Ele trebuie sa ramana pe loc, pe durata exercitiului. Bratele nu trebuie indoite, miscarea se face insa prin pivotarea umerilor. Ridicati-va in picioare dupa executarea exercitiului, lipiti picioarele si aduceti mainile in solduri. Respirati adanc de doua ori, inspirand aerul pe nari si expirandu-l pe gura, cu buzele tuguiate ca la pronuntarea literei O.

Nr.5

Incepeti exercitiul sprijinandu-va pe palme si pe monturile degetelor de la picioare. Atat bratele cat si picioarele sunt departate la circa 60 de cm. Capul este ridicat si dat pe spate . Cu bratele si picioarele drepte, inspirati aer pe nas si ridicati-va sezutul. Trageti si barbia in piept, formand din corp un triunghi perfect . Expirati aerul pe nas sau pe gura, in timp ce reveniti la pozitia initiala. Pe toata durata exercitiului, corpul ramane ridicat deasupra solului, cu exceptia palmelor si a monturilor de la degetele picioarelor. Bratele si picioarele nu se indoaie catusi de putin. Repetati intreaga miscare de douazeci si una de ori, intr-un ritm lin si neintrerupt. Dupa terminarea exercitiului , ridicati-va, lipiti picioarele si puneti mainile pe solduri. Repetati adanc de doua ori, inspirand aerul pe nari si expirandu-l pe gura, cu buzele tuguiate ca la pronuntarea literei O.
Dupa terminarea celor cinci exercitii, asezati-va pe spate si relaxati-va timp de mai multe minute. Faceti ca respiratia sa devina placuta si usoara. Sesizati senzatiile noi care apar in corp.
Dupa cum afirma Peter Keder, cele cinci exercitii tibetane au fost create intr-o comunitate monahala al carei membri practicau celibatul.
Pentru o mai buna intelegere a acestora, cititi cartea:
Exercitii de yoga tibetana – Christopher S. Kilham

Sursa articol: parfumezoteric-andra.blogspot.ro

Comentarii (9)
  1. 1-Trăieşte ca şi cum ai muri mâine. Învaţă ca şi cum ai trăi veşnic.- Mahatma Gandhi
    2-Lemnul vechi arde cel mai bine, prietenii vechi sunt cei mai de încredere, autorii vechi sunt cei mai buni de citit, iar vinul vechi este cel mai bun de băut.- citat din Athenaeus
    …………………………………………..
    Wow ! …Imi plac f. mult provacarile ! :) Voi profita de aceasta oportunitate ! :)

    ………………………………………………
    ,, Dupa ce va veti obisnui cu aceste exercitii, practicarea lor va la lua numai cinci-sase minute pe zi. Ele vor trebui repetate, pentru a se obtine cele mai bune rezultate, de douazeci si una de ori fiecare. La inceput, faceti fiecare exercitiu de zece sau douasprezece ori.,,
    … Asa voi face ! :)
    ……………………………………………………..
    Multumesc ..Multumesc …Multumesc ! :)

     
  2. Foarte interesant si util! Sigur ca, la inceput, va fi dificil sa facem corect exercitiile si 21 de repetari, mai ales pentru cei mai sedentari…dar cred ca trebuie sa avem rabdare si sa incepem cu cateva repetari doar, atat cat poate fiecare. Problema este cum le facem corect? Eu una nu prea ma pricep sa transpun in practica descrierile exercitiilor, asa ca am cautat pe youtube o demonstratie. Sper ca aceasta este varianta corecta si sa va fie de folos :)
    https://www.youtube.com/watch?v=2qLKhvsfQKc

     
  3. Sunt exercitii practice. Pentru cine nu poate cele 21, pleca de la cat poate si in fiecare zi mai face inca una sau doua cat ii permite organismul. Intresant este ca daca le faci plin de placere si pentru tine…ca o forma de relaxare…ajungi repede la cele 21. Ideea buna ar fi sa respecti si sa le faci zilnic….efectele se vad si se simt…mai ales la doamne …cand scade burtica natural si se intaresc toti muschii iar la barbati suplimentar ca…simt zvacniri de viata fara alt efort. Sunt exercitii bune, deoarece se adreseaza atat sistemului osos cat si sistemului muscular avand efecte tonice, cat si elongatii usoare care permit o mai buna flexibilitate a articulatiilor. Pentru cei ce au dureri reumatismale descopera ca daca initial au dureri la primele exercitii, daca continua acestea dispar fara calmante. Cele cinci exercitii tibetane sunt valabile pentru orice varsta oferind o stare de bine si dureaza cam 15 minute. Nu necesita viteza si nici efort deosebit. Dupa primul exercitiu s-ar putea sa apara o usoara ameteala – se recomanda sa se aduca mainile impreunate pe piept ca intr-o rugaciune – apoi usor indepartate de corp cam la 30 cm in fata ochilor si sa se priveasca degetele mari. Efectul de ameteala dispare in cateva secunde. Un alt efect la exercitiu 4 poate fi o vajaiala in urechi si un timp de neadaptare in spatiu. Se face o pauza mai mare intre exercitii si situatia revine la normal. Sunt placute a fi executate acasa pe o salteluta ce geamul deschis pentru a inspira aer curat – atat cat de curat este el in fiecare localitate. Cam din a cincea, a sasea zi se constata o usurinta la mers, o reglare a metabolismului, o stare mai placut pozitiva, o stare de calm dar si de energie, revenirea unor functii, o mai buna adaptabilitate la realitate si chiar si simtul umorului – deoarece se simte constant o vioiciune. Daca exercitiile se fac cu inversunare, numarand si asteptand rezultate…vor fi un mare chin. Acordati-va 15 minute daca se poate de trei ori pe zi…si veti descoperii cat de tineri inca sunteti si ramaneti. Niciodata nu este prea tarziu sa fi fericit si pentru asta nu ai nevoie de mult…ci doar de tine prezent in propria viata bucurandu-te de fiecare zi in care existi chiar daca ea are o multime de orice fel de evenimente. Este o arta si o stiinta si sa traiesti si sa imbatranesti frumos. E usor sa fi si bolnav si ciufut si gretos si asta iti arata si oglinda si cei din jur….astfel incat cum te doresti in viata…asa esti…mereu este decizia fiecaruia ce alege, cum sa fie. Dreptatea si adevarul este in mintea fiecaruia intr-o anumita forma, ca sa fie valabile trebuie ca toti sa le vada si sa le recunoasca/inteleaga si sa le accepte ca atare, prin comunicare, negociere, implicare si rezultate benefice tuturor. Este si acesta un exercitiu de tinerete si prospetime a mintii. Cu respect.

     
  4. Am deja un an de cand practic aceste exercitii si pot depune marturie ca sunt adevarate exercitii de reintinerire. Am citit cartea Ochiul renasterii de Peter Kelder si am inceput sa practic aceste exercitii dar … dupa 3-4 luni am inceput sa am ameteli si dureri articulare. Nu stiam ce sa fac desi eram vegetariana si nu cu totul intamplator am putut sa beneficiez de 10 zile de o detoxifiere atat la nivelul corpului cat si din punct de vedere spiritual. Stiam ca e strict interzis sa intrerupi exercitiile, eu totusi le-am intrerupt timp de 3 saptamani, ma gandeam : acum fie ce-o fi. De atunci nu mai am nici un fel de dureri, nu iau nici un fel de medicamente si tin sa precizez : e necesar si vital sa poti sa-ti dirijezi gandurile si faptele in limitele legii spiritualitatii (spiritualitatea nu se refera la biserica si dogmele religioase).
    Exercitiile se fac pe toata durata vietii, intreruperea lor accelezeaza procesul de inbatranire, deci atentie, nu sunt o joaca aceste exercitii !
    Aici puteti citi cartea lui Peter Kelder – Ochiul renasterii
    http://www.slideshare.net/Florentina 1978/16428340-ochiulrenasterii

     
  5. Aveti mareeee grija ,ca nu se potriveste pt. toti.Trebuie sa fii destul de sanatos…Am incercat acum vreo cativa ani si…am ramas pt destul timp teapana…Trebuie incercat pt beneficii,dar pt cei cu probleme osoase e bine sa incepeti cu prudenta…Se repeta de 21 de ori cand ajungi la performanta,fiecare sa-si gaseasca ritmul propriu…Mult succes si sa va reuseasca la ORICE varsta …Numai bine.!

     
  6. Nu degeaba yoga si alte exercitii speciale nu se fac asa aiurea de unul singur ci sub supravegherea unei ghid/maestru . pana la urma nici atletismul nu este bine sa-l practici singur de nebun caci nu-ti cunosti limitele si numai un antrenor cu experienta stie sa te ghideze ca sa eviti accidentele si sa poti avansa in mod coerent. Asa si aici, calugarii tibetani fac exercitiile in grup caci sunt toti intr-o manastire si beneficiaza de ghidare de la seful lor … Daca le faci singur pe covor acasa in Romania poti sa ai suprize pe masura, decat daca esti tanar, vegetarian si bine echilibrat emotional.

     

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

http://filedelumina.ro/wp-content/plugins/wp-monalisa/icons/angel.gif 
http://filedelumina.ro/wp-content/plugins/wp-monalisa/icons/1zambet-mare.gif 
http://filedelumina.ro/wp-content/plugins/wp-monalisa/icons/1hohot de ras.gif 
http://filedelumina.ro/wp-content/plugins/wp-monalisa/icons/dracusor.gif 
http://filedelumina.ro/wp-content/plugins/wp-monalisa/icons/ganduri.gif 
http://filedelumina.ro/wp-content/plugins/wp-monalisa/icons/1Astept.gif 
http://filedelumina.ro/wp-content/plugins/wp-monalisa/icons/1Bataile inimii.gif 
more...
 

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back To Top