Astăzi vom urmări un o interpretare deosebită a unei partituri clasice – Dansul zânei Prună de zahăr din „Spargătorul de nuci” de Piotr Ilici Ceaikovski. Cristalul paharelor și măiestria interpreților aduc în sufletele noastre zânele în pași de dans. Cine s-ar fi gândit la o asemenea interpretare? Doar niște artiști pasionați, cu inimi mari și un talent pe măsură.
Dacă închizi ochii, vei putea auzi tărâmul de basm al țării dulciurilor, așa cum și l-a imaginat Ceaikovski, în această operă nepieritoare.
Vă invit să-i simțiți magia în acest frumos început de zi.
Vizionare plăcută!
As fi vrut sa nu postez deloc la acest articol.
Si nu pt. ca nu as fi avut nimic de spus ci pt. ca in general, atunci cind artele sint prezente, noi ar trebui sa vorbim cel mai putzin!…
Bref,
Acum mai bine de doua mii de ani, unul dintre cei mai importantzi ‘homo universalis’ ai Umanitatzii, ilustrul senator si consul Marcus Tullius Cicero, avea sa consacre in discursul „Pentru Milo” (ramas celebru in istorie) poate cea mai inteligenta si longeviva asertziune oratorica:
…”Inter arma, silent leges” – „In vreme de razboi, legile amutzesc”. Vorba de spirit avea sa devina peste ani intr-un mod neelucidat inca, si mai celebra in forma:
…”Inter arma, silent muzae” – „Cind tunurile vorbesc (in vreme de razboi), muzele (artele) amutzesc”…
De ce amintesc acum toate acestea?
Pt. ca astazi, printr-o ironie … sarcastica da’ si teribil de adevarata si actuala, renumita zicere latina poate capata – datorita atingerii virfurilor autohtone ale … prostiei si magariei mioritice (manifestata ceva mai jos) – chiar urmatoarea tragica ‘forma’, 100% romaneasca:
…”Cind idiotzii vorbesc, cunoashterea moare(intra in coma)!”
.
Pt. aceasta dura afirmatzie tzin totushi sa ofer scuzele de rigoare tuturor celor care s-ar simtzi cumva ofensatzi de o asemenea afirmatzie…
Insa nu o s-o retrag sub nici o forma!
De unde si de ce asemenea … ‘indrazneala’?!?…
…Pai cind un semen de-al tau are tupeul ordinar si extraordinar de a ‘shterge’ pe jos – crede el – cu o alta fiintza umana numai si numai pt. ca in mintea lui deee … ‘meloman’ djuvarian incult si lipsit de bun simtz, partitura muzicala in doua acte „Spargatorul de nuci” ar fi … ‘opera’ si nu partitura muzicala EXCLUSIVA de si pt. balet, ei bine, atunci simtzi cum te lasa nervii si educatzia itzi paleshte sub enormul analfabetism muzical exhibat printr-o incredibila suburbana conditzie umana absolut de netolerat!
…Confuzia inadmisibila si de neacceptat – facuta de ipochimenul habarnaut siii …kool-t – vine probabil din faptul ca baletul ceaikovskian este indeobshte prezentat in intreaga lume pe scenele … operelor. Ceea ce insa nici cu gindu’ nu-l duce pe ‘marele specialist’, este faptul ca mai toate teatrele de opera din lume se numesc in definirea integrala corecta drept teatre de opera siii … balet!
Confuzie regretabila sau prostie si magarie crase?
Avind in vedere prea hotarita agresivitate aratata, tind sa cred ca e vorba doar de a doua explicatzie…
.
Piotr Ilici Ceaikovski a compus … BALETUL „Spargatorul de nuci” avind ca baza literara de pornire si suport basmul „Spargatorul de nuci si regele shoarecilor” al scriitorului, compozitorului si pictorului romantic german E.T.A. Hoffmann. Basm adaptat si rescris special pt. compozitor de catre insushi … Alexandre Dumas. Se pare insa ca nu este foarte cert care dintre cei doi Dumas ar fi rescris cu adevarat povestea fantastica a lui Hoffmann!
Fiind cel de-al treilea balet in ordinea crearii lor – Lacul lebedelor(1876), Frumoasa din padurea adormita(1888) si Spargatorul de nuci(1892) -, creatzia ceaikovskiana a fost in fapt ‘gestata’ mai bine de … 10 ani si a avut nenumarate variante pina la cea finala din 1892.
…Desi a beneficiat de un libret scris de coregraful Lev Ivanov sub stricta indrumare si consiliere a celui mai mare mare profesor de balet si coregraf din intreaga istorie a artei baletului, Marius Petipa, baletul nu s-a bucurat de succesul scontat nici la premiera si nici in anii urmatori. Cu toate ca Marius Petipa a fost prim maestru al Teatrului Imperial din St. Petersburg pina la venerabila virsta de … 85 de ani(!) timp de mai bine de 30 de ani incepind cu 1871 si, cu sigurantza, cea mai influenta personalitate artistica a lumii baletului din secolul XX, baletul lui Ceaikovski avea sa impresioneze la adevarata lui valoarea lumea muzicala si sa capete binecunoscuta apreciere a publicului meloman abia peste citeva zeci de ani…
.
Ca bunicel cunoscator al lumii muzicale si a creatziilor ei clasice – avind o ‘baza’ destul de timpurie da’ si indepartata constituita din citziva ani de studii muzicale serioase -, eu ma simt in fond ca fiind cel care ma pot declara – urmare a inculturii insului certat cu bunele maniere -, drept…
:Conceited:
…PROFUND SI IREMEDIABIL JIGNIT in sentimentele mele deee … meloman!
Si, in acelashi timp, ultragiat de stupida ushurintza cu care-si permit unii sa minta, sa dezinformeze si sa jigneasca pe acest site.
.
P.S. Ceea ce eu inca mai sper, este ca individul sa aiba minima onoarea si tardivul bun simtz de a-si oferi scuzele de rigoare macar cititorilor ce au fost nevoitzi sa-i suporte insolentza, tupeul si neobrazarea…
Tuturor celorlaltzi fideli ai ‘filelor de lumina’, multa sanatate si … no offence!
Interpretarea este intradevar cristalina. Fata de opera initiala (de fapt balet) …. acesta interpretare ii da si o alta sonoritate si vibratie ca si emotie fiind pe un singur tip de rezonanta a sunetului. Este personalitatea apei si a cristalului care modifica practic efectele sunetului. Ascultandu-le separat piesa originala si aceasta interpretare simti diferentele ….mai mult cu sufletul (cel de gheata – apa si cristal). Si suna ..divin/magic…ca si cum ar fi interpretat dintr-o alta dimensiune, de poveste. E doar un efect…dragalas de zanute dulci, interpretat de un cuplu de muzicieni foarte talentati el si ea , colaborand diferit si asemanator, in scop comun….completand armonios o piesa ca si cum ar fi o orchestra completa. Minune la patru maini si aproximativ 50 de pahare diferite ca forma si dimensiuni dar …din cristal si apa care preia si sustine vibratia sunetului fiecaruia. Lumea si fiecare element ce o defineste este o zilnica provocare de mai invata ceva. – Eu si cu mine citire.
„Spargatorul de nuci” este OPERA, nu balet, mult mai tarziu a fost transpusa in balet (ti-a scapat). Iar „E doar un efect…dragalas de zanute dulci” e un comentariu de necunoscator al sunetului muzicii, asa ca e inutil sa mai comentati deoarece aduceti jigniri celor pasionati de muzica. Nimeni nu va ia dreptul de a comenta, dar dv. o faceti si cu rost si fara rost, mai mult fara rost, jignind melomanii. Degeaba aveti carte ca … nu aveti parte !
Având în vedere noile reglementări cu privire la protecția datelor cu caracter personal, introduse prin Regulamentul UE 2016/679, ce reprezintă baza legislației privind prelucrarea datelor cu caracter personal și a protecției acestor date, pentru statele membre UE și care sunt aplicabile începând cu 25 mai 2018, dorim să reconfirmăm angajamentul nostru pentru transparența și legalitatea cu care operăm datele personale ce ni le încredințezi.
Acest lucru înseamna că, pentru a vizita site-ul nostru, trebuie să avem acordul tău explicit.
În acest scop, apăsând butonul de mai jos vei găsi elementele principale pe care considerăm că este util să le cunoști pe această temă, în calitate de „persoană vizată”.
Informarea completă privind prelucrarea datelor cu caracter personal
În informare vei găsi răspunsuri la întrebările:
1. Ce înseamnă prelucrarea datelor?
2. Ce date cu caracter personal prelucrăm?
3. În ce scopuri prelucram datele personale?
4. Ce se întamplă dacă nu dorești ca datele cu caracter personal să fie prelucrate?
5. Către cine pot fi transmise datele cu caracter personal?
6. Se pot transmite datele în afara țării?
7. Care sunt drepturile tale privind protecția datelor personale?
8. Cât timp sunt prelucrate datele personale de către Mediafax Group?
Pentru orice cerere, solicitare de informare sau sesizare cu privire la exercitarea drepturilor tale, inclusiv în eventualitatea în care dorești să îți retragi acordul cu privire la prelucrarea datelor în scop de marketing sau cu privire la interogarea bazei de date, poți să ne contactezi folosind următoarele metode de comunicare:
Menționăm ca informațiile prezentate mai sus vor fi permanent la dispozitia ta, în format actualizat, pe website-ul filedelumina.ro.
Echipa File de Lumina
NOTE: These settings will only apply to the browser and device you are currently using.
Acest site utilizează cookie-uri
Folosim cookie-uri doar pentru a îmbunătăți experiența dumneavoastră, pentru a analiza traficul și pentru a evita atacurile informatice.
Nu oferim nici partenerilor noștri, nici altor rețele de socializare datele dumneavoastră cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.
De asemenea, newsletterul nostru se bazeaza pe grupul Yahoo File de Lumina. Abonarea, dezabonarea sau modificarea datelor dumneavoastra pot fi gestionate de dumneavoastra direct din cadrul Grupului. Va rugam sa va conectati la Grupul Yahoo FileDeLumina pentru cazul in care doriti sa va stergeti din lista celor care primesc Newsletterul.
Intr-adevar,minunat si atat de..original.!!! Multumim..!!!
As fi vrut sa nu postez deloc la acest articol.
Si nu pt. ca nu as fi avut nimic de spus ci pt. ca in general, atunci cind artele sint prezente, noi ar trebui sa vorbim cel mai putzin!…
Bref,
Acum mai bine de doua mii de ani, unul dintre cei mai importantzi ‘homo universalis’ ai Umanitatzii, ilustrul senator si consul Marcus Tullius Cicero, avea sa consacre in discursul „Pentru Milo” (ramas celebru in istorie) poate cea mai inteligenta si longeviva asertziune oratorica:
…”Inter arma, silent leges” – „In vreme de razboi, legile amutzesc”. Vorba de spirit avea sa devina peste ani intr-un mod neelucidat inca, si mai celebra in forma:
…”Inter arma, silent muzae” – „Cind tunurile vorbesc (in vreme de razboi), muzele (artele) amutzesc”…
De ce amintesc acum toate acestea?
Pt. ca astazi, printr-o ironie … sarcastica da’ si teribil de adevarata si actuala, renumita zicere latina poate capata – datorita atingerii virfurilor autohtone ale … prostiei si magariei mioritice (manifestata ceva mai jos) – chiar urmatoarea tragica ‘forma’, 100% romaneasca:
…”Cind idiotzii vorbesc, cunoashterea moare(intra in coma)!”
.
Pt. aceasta dura afirmatzie tzin totushi sa ofer scuzele de rigoare tuturor celor care s-ar simtzi cumva ofensatzi de o asemenea afirmatzie…
Insa nu o s-o retrag sub nici o forma!
De unde si de ce asemenea … ‘indrazneala’?!?…
…Pai cind un semen de-al tau are tupeul ordinar si extraordinar de a ‘shterge’ pe jos – crede el – cu o alta fiintza umana numai si numai pt. ca in mintea lui deee … ‘meloman’ djuvarian incult si lipsit de bun simtz, partitura muzicala in doua acte „Spargatorul de nuci” ar fi … ‘opera’ si nu partitura muzicala EXCLUSIVA de si pt. balet, ei bine, atunci simtzi cum te lasa nervii si educatzia itzi paleshte sub enormul analfabetism muzical exhibat printr-o incredibila suburbana conditzie umana absolut de netolerat!
…Confuzia inadmisibila si de neacceptat – facuta de ipochimenul habarnaut siii …kool-t – vine probabil din faptul ca baletul ceaikovskian este indeobshte prezentat in intreaga lume pe scenele … operelor. Ceea ce insa nici cu gindu’ nu-l duce pe ‘marele specialist’, este faptul ca mai toate teatrele de opera din lume se numesc in definirea integrala corecta drept teatre de opera siii … balet!
Confuzie regretabila sau prostie si magarie crase?
Avind in vedere prea hotarita agresivitate aratata, tind sa cred ca e vorba doar de a doua explicatzie…
.
Piotr Ilici Ceaikovski a compus … BALETUL „Spargatorul de nuci” avind ca baza literara de pornire si suport basmul „Spargatorul de nuci si regele shoarecilor” al scriitorului, compozitorului si pictorului romantic german E.T.A. Hoffmann. Basm adaptat si rescris special pt. compozitor de catre insushi … Alexandre Dumas. Se pare insa ca nu este foarte cert care dintre cei doi Dumas ar fi rescris cu adevarat povestea fantastica a lui Hoffmann!
Fiind cel de-al treilea balet in ordinea crearii lor – Lacul lebedelor(1876), Frumoasa din padurea adormita(1888) si Spargatorul de nuci(1892) -, creatzia ceaikovskiana a fost in fapt ‘gestata’ mai bine de … 10 ani si a avut nenumarate variante pina la cea finala din 1892.
…Desi a beneficiat de un libret scris de coregraful Lev Ivanov sub stricta indrumare si consiliere a celui mai mare mare profesor de balet si coregraf din intreaga istorie a artei baletului, Marius Petipa, baletul nu s-a bucurat de succesul scontat nici la premiera si nici in anii urmatori. Cu toate ca Marius Petipa a fost prim maestru al Teatrului Imperial din St. Petersburg pina la venerabila virsta de … 85 de ani(!) timp de mai bine de 30 de ani incepind cu 1871 si, cu sigurantza, cea mai influenta personalitate artistica a lumii baletului din secolul XX, baletul lui Ceaikovski avea sa impresioneze la adevarata lui valoarea lumea muzicala si sa capete binecunoscuta apreciere a publicului meloman abia peste citeva zeci de ani…
.
Ca bunicel cunoscator al lumii muzicale si a creatziilor ei clasice – avind o ‘baza’ destul de timpurie da’ si indepartata constituita din citziva ani de studii muzicale serioase -, eu ma simt in fond ca fiind cel care ma pot declara – urmare a inculturii insului certat cu bunele maniere -, drept…
:Conceited:
…PROFUND SI IREMEDIABIL JIGNIT in sentimentele mele deee … meloman!
Si, in acelashi timp, ultragiat de stupida ushurintza cu care-si permit unii sa minta, sa dezinformeze si sa jigneasca pe acest site.
.
P.S. Ceea ce eu inca mai sper, este ca individul sa aiba minima onoarea si tardivul bun simtz de a-si oferi scuzele de rigoare macar cititorilor ce au fost nevoitzi sa-i suporte insolentza, tupeul si neobrazarea…
Tuturor celorlaltzi fideli ai ‘filelor de lumina’, multa sanatate si … no offence!
După o săptămână încărcată, o dimineață binevenită. Multumesc!
„Muzica ofera un suflet Universului, aripi mintzii, zbor imaginatziei si oricui…
…VIATZA!” (Platon)
:Pleasure:
„Muzica purifica sufletele de praful vietii cotidiene.” – Berthold Auerbach…
Interpretarea este intradevar cristalina. Fata de opera initiala (de fapt balet) …. acesta interpretare ii da si o alta sonoritate si vibratie ca si emotie fiind pe un singur tip de rezonanta a sunetului. Este personalitatea apei si a cristalului care modifica practic efectele sunetului. Ascultandu-le separat piesa originala si aceasta interpretare simti diferentele ….mai mult cu sufletul (cel de gheata – apa si cristal). Si suna ..divin/magic…ca si cum ar fi interpretat dintr-o alta dimensiune, de poveste. E doar un efect…dragalas de zanute dulci, interpretat de un cuplu de muzicieni foarte talentati el si ea , colaborand diferit si asemanator, in scop comun….completand armonios o piesa ca si cum ar fi o orchestra completa. Minune la patru maini si aproximativ 50 de pahare diferite ca forma si dimensiuni dar …din cristal si apa care preia si sustine vibratia sunetului fiecaruia. Lumea si fiecare element ce o defineste este o zilnica provocare de mai invata ceva. – Eu si cu mine citire.
„Spargatorul de nuci” este OPERA, nu balet, mult mai tarziu a fost transpusa in balet (ti-a scapat). Iar „E doar un efect…dragalas de zanute dulci” e un comentariu de necunoscator al sunetului muzicii, asa ca e inutil sa mai comentati deoarece aduceti jigniri celor pasionati de muzica. Nimeni nu va ia dreptul de a comenta, dar dv. o faceti si cu rost si fara rost, mai mult fara rost, jignind melomanii. Degeaba aveti carte ca … nu aveti parte !